راه خروج از ظلمت پیروی از نعمت ولایت است

     

آیت الله موحدی کرمانی، در خطبه های نماز عید قربان با بیان اینکه مسلمانان با پیروی از نعمت ولایت می توانند از ظلمت خارج شوند، گفت: در جامعه ما هم افرادی هستند که جایگاه امام زمان(ع) را می شناسند اما جایگاه ولی فقیه را نمی شناسند که این افراد باید بینش خود را زیاد کنند. خطیب نماز عید سعید قربان در تهران در خطبه نخست این نماز که صبح امروز چهارشنبه در دانشگاه تهران برگزار شد، با تبریک عید سعید قربان به همه امت اسلامی ، نمازگزاران را به تقوا سفارش کرد و گفت : همواره باید در مقابل فرامین الهی و خواست الهی تسلیم باشیم.

آیت الله موحدی کرمانی افزود : به دنبال حج ارزنده ابراهیمی ، عزت برای جهان اسلام مقدر می گردد و همین طور ذلت برای دشمنان رقم می خورد.

وی گفت : حضور مسلمانان از سراسر دنیا در مراسم حج کمک می کند، تا مشکلات و دردهای جهان اسلام را مطرح کنند و برای رفع این مشکلات اراده واحد و تلاش مشترک صورت گیرد.

آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: حج ، درس اتحاد می دهد، درس محبت می دهد و برای همه جهان پیام دارد.

وی گفت : حج درس دشمن شناسی می دهد ، باید دشمن را شناخت و با سخن ، عقیده و با عمل ، برائت جست و در برابر نقشه های دشمن هوشیار باشیم.

خطیب نماز عید سعید قربان با بیان اینکه اینک که در منطقه ، بیداری اسلامی به وجود آمده است ، دشمنان تلاش می کنند تا این حرکت موفق نشود، افزود : دشمنان با اختلاف افکنی می خواهند امت واحده اسلامی گرفتار تفرقه شود.

وی گفت : دشمنان اسلام ، گروه های تکفیری را مجهز می کنند و جنایات آمریکا و اسرائیل را این گروه ها مرتکب می شوند و امت اسلامی گرفتار این مصائب هستند.

خطیب نماز عید با بیان اینکه دشمنان می کوشند مسلمین همواره در ظلمت باشند، افزود : مسلمانان با پیروی از نعمت ولایت می توانند از این ظلمت خارج شوند.

آیت الله موحدی کرمانی در پایان خطبه اول نماز گفت : همواره خداوند را به پیغمبر (ص) ‌و اهل بیت (ع ) ‌قسم می دهیم و امروز به دلیل اهمیت عید قربان ، خداوند را به این روز قسم دادیم و امروز از خداوند قادر و توانا می خواهیم امت اسلامی را همواره موید و پیروز بگرداند و دشمنان را نابود کند.

خطیب نماز عید سعید قربان با اشاره به مناسبت ها و حوادث تاریخی در دهه اول ماه ذی الحجه گفت: مهمترین هشدار این است که اگر عبادت با پشتوانه عبودیت و بصیرت نباشد ، راه به جایی نخواهد برد.

وی ادامه داد : آنچه در دهه نخست از ماه ذی الحجه واقع شد ، تلخ بود ؛ تربیت شدگان حضرت موسی (ع) یکدفعه گوساله پرست شدند که این تحول جای تامل دارد، عبادت بنی اسرائیل بدون پشتوانه عبودیت و بصیرت بود و با یک فتنه سامری همه چیز را از دست دادند و سرنوشت دیگر عابدانی هم که این دو خصوصیت را نداشته باشند، اینطور خواهد شد.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه پیدایش فتنه در نظام هستی و در برنامه دینی پیش می آید، گفت : در این امتحان ، انسان های بصیر و تسلیم محض در برابر خدا سرافراز خارج می شوند.

وی گفت: گاهی سرنوشت یک امت این می شود که می گویند شما را که نماینده پیغمبر(ص) و امام(ع) هستید ، قبول نداریم و این اتفاق بعد از رحلت حضرت پیامبر (ص) نیز رخ داد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 24 مهر 1392برچسب:راحت باش,نماز عید,
ارسال توسط حسین ص

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 459
بازدید دیروز : 469
بازدید هفته : 1013
بازدید ماه : 1249
بازدید کل : 193629
تعداد مطالب : 396
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1